Een klein vergelijkend deksel onderzoek

Omdat ik op dit moment 2 LL Stroopkan deksels in huis heb, kon ik ze wat vergelijken:
DSC01501 DSC01503  DSC01505
Foto 1: Allereerst viel me bij het rechter deksel een soort streepje op alsof het deksel uit 2 delen zou zijn ontstaan. Aan de andere zijde en aan de knop was het ook te zien. Dit leek me wat onlogisch want wat zou de reden kunnen zijn om het deksel uit 2 delen te fabriceren ?
Foto 2: De binnenkanten waren ook duidelijk anders van vorm en verschilden slechts minimaal qua maatvoering. De buitenste ringen die op de kan zelf rusten, waren beide niet geglazuurd
Foto 3: Daarnet lagen de deksels naast mijn PC en ik denk: ik zie er nog wat aan. Het leek wel of het rechter deksel groter was dan de andere maar na opmeten bleek dat toch niet zo te zijn. Opeens zag ik het: het rechter deksel had slechts 7 vlakken ipv 8 vlakken ter versiering. Het deksel met 7 vlakken bleek 2 dezelfde vlakken naast elkaar te hebben, men kwam duidelijk niet uit met de verdeling. Bij het fotograferen leek ook het rechter deksel lichter qua gewicht te zijn en dat klopte want hij was 66 gram tegen 86 gram links.
Ik heb gelijk nog even gekeken of de kannetjes onderling zelf veel scheelden, neen dat deden ze niet qua grootte en vlakverdeling maar wel iets in gewicht: 30 gram verschil. Het zwaarste kannetje bleek ook het zwaarste deksel te hebben.
Edit 7/3/15: Gewichtsverschil tussen 2 stroopkannetjes zonder deksel: 296 en 334 gram

Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, research. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

