Peentjes zweten

Afgelopen dagen zullen een groot aantal LL verzamelaars peentjes hebben gezweet toen ze op MP de kantige fruitschaal zagen en moeite deden om hem te kunnen kopen.
Gelukkig had ik op tijd wat foto’s gekopieerd. Onder de fruitschaal leek (als je beide items vergeleek) een bordje 20,5 cm te staan. Ik denk dat er origineel een groter bord onder hoort.
Moulen nummer zou volgens de lijst 1149 (ca 1910 ontwikkeld) zijn en daar schreef ik al eerder over op 21/6/12.
Jaren geleden nam ik bij een medeverzamelaar een foto van dezelfde fruitschaal voor mijn catalogus maar alleen van de voorkant. Dus leuk……nu weet ik ook weer hoe de achterkant van deze ‘aardbezietest/aarbezentest’ er uit ziet :
image image

Dit bericht werd geplaatst in (decor 726) kantig / Nanking LL servies, marktplaats, nieuwe aankoop, zeer zeldzaam. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

