Er zijn Lijzen en Lijzen.

DSC01590 DSC01591 DSC01592
Vanmorgen op een kofferbakverkoop zag ik dit chinese kopje met allerlei soorten ‘Lijzen’ erop en het lijkt wel een stripverhaal.
Ik kocht het kopje maar had op dat moment er eigenlijk meteen wat spijt van. Ook Lijsje die ik in de rugzak had vond het maar niets en zat luid te mopperen want: De personen lijken ook meer mannetjes dan vrouwtjes.
Onderop zie ik de 4 Kangxi merken van rond 1900.
Mwah…maar bij nader inzien is hij eigenlijk toch wel leuk als ik hem hier zo zie staan.

Dit bericht werd geplaatst in chinees LL servies, markten. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

