Voorouder van Lijsje

image  image
Ik zat daarnet op Ebay naar wat Lijsjes te kijken en wel onder de naam 8 Immortals, mogelijk de oorsprong van ons Lijsje (met de naam He Xiangu)
Ik kwam eerst de linker foto tegen en dat herkende ik meteen. Het is een soort hoge doos zonder deksel die opvouwbaar is…en die had ik vroeger ook want wij hadden in de 60er jaren een buurman die zeeman was en af en toe wat mee nam voor ons, buurkinderen.
Zelf heb ik die doos niet meer maar hieruit blijkt dat ik in de 60er jaren al naar ons Lijsje (geheel links op de doos) zat te kijken !
Foto rechts is een geborduurde Lijs en oh…wat mooi !

Dit bericht werd geplaatst in lange lijs. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

