Made in Holland

Afgelopen maandag was ik hier in de regio op een avondbijeenkomst waar kenners van Maastrichts Aardewerk een lezing hielden. Dat was leuk. Ik had ook nog wat Lijs en boekjes meegenomen onder het motto: je weet maar nooit.

Ik stak er toch nog eea van op want ik hoorde wat meer over de vermelding ‘Made in Holland’ wat soms onder Maastrichts Aardewerk wordt gevonden. Dit zou van ca 1900-1910 verplicht zijn geweest en ook is er wat Lijs bekend is met deze ‘ondertiteling’. In het Polling boekje kwam ik niet veel verder. Elders op Internet vond ik: ‘Vanaf  1891 was Regout verplicht de tekst: ‘Made in Holland’ aan het merk toe te voegen’. En dat weer zou te maken hebben met imitatie van Wedgwood aardewerk en in het kader van protectie. Ik neem aan dat het bij SC en Mosa hetzelfde was geweest en als je die exacte jaren zou weten dan kan je daargna weer meer servies beter dateren.
Voor foto zie bericht op 20 februari 2008.

Dit bericht werd geplaatst in (decor 726) kantig / Nanking LL servies, research. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

