Koekdoos met koekschaal ?

DSC02053 rr2
Ik zag vanmorgen op de VMA Beurs dit schaaltje samen met de al eerder bekende Mosa Beschuitdoos/ Koekdoos/ Wafeldoos en beide van hetzelfde decor 110. Ha..dat was leuk en ik keerde het schaaltje snel om, om te controleren op het blindstempel…die hij helaas niet bleek te hebben. Het model schaaltje en de maten kwamen me bekend voor en dat bleek thuisgekomen te kloppen met de ‘rechthoekige schaal’ in het LL boekje. Deze schaal had ik nog niet eerder gezien met een ander decor.
Ik vroeg mij af: Stel dat de vierkante doos inderdaad een koekdoos is….is de naam van het ‘bijbehorende’ schaaltje dan ook niet gewoon: Koekschaal ? Stel dat dit stel ook bij elkaar hoort (wat ik me afvraag) dan zou de officiele naam van de schaal ook: Beschuitschaal / Beschuitschotel oid kunnen zijn in de Mosa Moulen lijst.
EDIT 4/12/14: grote verrassing: want ik las bij Moule nummer 171: decor rond / beschuitd.bord / beschuitdoos en onder nummer 172: decor vierkant / beschuitd.bord / beschuitdoos.
Ook omdat de doos precies past in een ‘grondvlak’ van de schaal lijken ze dus bij elkaar te horen. Dit grondvlak van 14×11 cm is groter dan het middenmotief op de LL schaal.
En dan kom ik tot de volgende vragen:
– bestaat er ook een vierkante LL beschuitdoos (koekdoos)?
– welk rond bord hoort dan eigenlijk onder de ronde LL pot ?
– omdat het bord onder de vierkante doos sierlijk van vorm is, zou je kunnen denken dat die onder de ronde pot er enigzins hetzelfde uit zou moeten zien. Het is wel wat onbegrijpelijk dat als die inderdaad sierlijk van vorm zou zijn, er tot nu toe geen enkele is op gedoken. En dat is ook weer vreemd gezien de vele ronde reeds bekende beschuitdozen. Of kocht je niet automatisch zo’n bord bij de pot/doos ?
Edit 18/01/15. In een Mosa prijslijst van VOOR 1900 kwam ik de prijzen van deze koekdozen tegen. De beide combinaties kosten in A keus F 1,95 en B keus F 1.60. Volgens die prijslijst werd de koekdoos dus samen met de schaal verkocht
EDIT 30/4/15: Ik vind in mijn map met Mosa decors de volgende foto van decor 65 en de doos zou een diameter van ca 12 cm hebben.
Schaal met blauw is decor 94.
D65T (2) D94K (4)

Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, research, vma. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

