Deksels van de chocoladeketel.

Ik kreeg gisteren een vraag over een LL chocoladeketel decor 206 en omdat ik er op dit moment 3 in huis heb, keek ik opnieuw nader naar de deksels. Eerder waren we er al uitgekomen dat er qua gewicht zware en lichtere chocoladeketels zijn en wel de zgn serviesdelen met ‘blauwe zweem’
Ook dit keer viel mij het gewicht van de diverse deksels op en ik kwam op 120 gram voor de ene (met gaatje) en slechts 83 gram voor het deksel met de ‘blauwe zweem’ en zonder gaatje. En dat scheelt toch qua gewicht wel veel ! Omdat de blauwe (R) 0,5 cm meer diameter heeft dan de linker lijkt hij ook platter van model. Het linker deksel is ook duidelijk hoger van vorm. Het model van beide deksels is dus net iets anders
DSC02488

Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, research. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

