Nieuwtjes

Afgelopen week kwam ik in contact met een LL medeverzamelaar die mij wist te melden dat hij iemand kende die ook Lange Lijs gravureplaten had. Ook meldde hij een opdruk onderop: Made in Holland op een serviesdeel en ook elders de letters RSM. Bij dat laatste kon ik me zo snel niets voorstellen maar ik vroeg mij af of dit ook een afkorting van een scheepvaartmaatschappij zou kunnen zijn ?
Ik heb dit alles nog nagevraagd en hierbij een foto van een andere gravureplaat.
Wat ik wel opvallend vond was het feit dat op de achterkant van deze plaat een afbeelding staat van het servies Keria.
Daarbij een onderkant van een bordje met een tekst waarschijnlijk bedoeld voor de Franstalige markt.
image  image

Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, van medeverzamelaar. Bookmark de permalink .

2 reacties op Nieuwtjes

  1. Willem Hemmen en Zwanet Prijt zegt:

    Hallo Irene

    Leuke, leerzame weblog heb je. We zijn in het bezit van zes Lange Lijs-kop-en-schotels, waarvan er drie de Chinese tekens voor hout en vuur in een rechthoek als merkje onderop hebben. Wij zijn door jouw blog toch erg nieuwsgierig geworden of we hier te maken hebben met exemplaren van één van de bekende LL-serviezen, met kopieën uit de jaren zestig of met keiharde namaak.
    Aangezien ik hier geen foto’s kan plaatsen stuur ik je die wel per e-mail….

  2. lange lijs zegt:

    Hallo Willem,
    Leuk die reactie van je en dank je wel voor je compliment maar ik moet je teleurstellen: dit is één van de vele neppers en lees ook hier erover:
    https://langelijs.wordpress.com/2014/01/14/nummer-40/. Het is voornamelijk te zien aan het model, andere kleur blauw en glans maar vaak voornamelijk aan de prijs.
    Ken je het LL boekje ?
    Mvg Irene

Geef een reactie

