Kantig theepotje 8 cm

Een medeverzamelaar mailde me gisteren over een kantig 8 cm LL theepotje: Hij had er al eentje staan en toen hij er nog één vond, leek het hem dat de eerste (L) iets slanker was.
VLNR: A: 8 cm theepot (1401) met NASM stempel/B: 8 cm theepot/C: 9 cm theepot:
A: diameter onderkant 8,3 cm, diameter bovenopening 6,6 cm, diameter deksel 5,4 cm.
B: diameter onderkant 10,2 cm, diameter bovenopening: 8,5 cm, diameter deksel: 7,4 cm.
C: diameter onderkant 10 cm, diameter bovenopening 8 cm, diameter deksel 6,5 cm (iets te klein)

Als ik deze maten even goed bekijk (en die van pot 9 cm zijn van mijzelf) en zeker de diameter van de onderkant en de bovenopening, kom ik tot de volgende conclusie: mijn eerste indruk was dat er mogelijk een smaller potje 8 cm was opgedoken, maar ik denk dat het eerder zal zijn: B en C zijn dezelfde potten alleen die van 8 cm is iets meer in de hoogte gekrompen.
Zijn er verzamelaars met theepot 8 cm die mij even de bovenstaande maten kunnen doorgeven ?
Humm…ik ga nu wat twijfelen…maak ik nu een denkfout ?
image
EDIT 23/2: Het valt me trouwens op dat in het ‘bloemenvlak’ van het rechter theepotje extra een soort V vormige bloem is te zien, die ik niet links zie.

Dit bericht werd geplaatst in (decor 726) kantig / Nanking LL servies, research. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

