Antiekmarkt Apeldoorn

Na jaren van afwezigheid leek het me dit jaar wel weer eens leuk om naar de antiekmarkt in Apeldoorn te gaan. Plannen werd gesmeed, onderdak geregeld, op te halen MP aankopen even uitgesteld en afspraken gemaakt om divers verkocht servies ter plekke over te dragen. Ik had een strak schema dat al om 8 uur woensdag bij mijn vertrek begon.
Ik was donderdag vrij vroeg op de markt en al snel viel me op dat de extra markt met kramen… er niet meer was dus dat scheelde al weer vele kramen. Hoe Organisator van Aerle het dan voor elkaar kreeg om op het Markplein 300 kramen te plaatsen is me tot nu toe een raadsel. Heet dit geen volksverlakkerij….?
Je gevoel over of het wel of niet een goede markt is heeft te maken met wat je specifiek zoekt en voor mij is dat voornamelijk antiek servies. Dat kon ik er niet zo veel te vinden en dus was de markt voor mij best een teleurstelling en ik heb er ook niets gekocht. Ik zag niet zoveel Lange Lijs servies of het zouden 3 LL schotels uit China moeten zijn a E 25 p/st. Wat de grote kraam met voornamelijk modern Wedgwood er deed was, begreep ik ook niet echt. Ook lijkt het of beschadigd servies hier en daar de norm is geworden onder de noemer ‘Brocante’.
Maar goed… de enkele uren dat ik wel was heb ik me toch best vermaakt met een praatje met bekende verkopers, het zoeken naar wat Mosa decornummers en even Lijsje ‘loslaten’ op de mooie kraam van Jan.
Om 15 uur was ik uitgeteld (en met een volle auto met andere zaken) weer thuis.
DSC03956

Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, markten. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

