Bord onder soepbord

Ik kreeg vanmorgen de volgende vraag:
‘Ik keek vanmiddag naar een herhaling van kunst en kitsch en daar liet men een oud servies zien en meer in het bijzonder een diep (soep)bord en toen vertelde de deskundige dat onder een soepbord (altijd) een onderbord hoorde. Hoe zie jij dat in relatie tot het diepe bord van lange lijs? Heb jij ooit ergens aangetroffen dat daar ook een onderbord onder hoort en zo ja welk is dat dan?’
Ik heb die uitzending ook gezien en die opmerking ook gehoord. Voor mijn gevoel werd op dat moment niet duidelijk hoe die deskundige dat nu zag en zo ja wat de achtergrond van die opmerking nu was.
Wat ik wel weet is hoe de tafel vroeger op zondag bij ons thuis werd gedekt: dinerbord met daarop gemakshalve meteen een soepbord voor het voorafje.
Verder weet ik er niets van en kan ik me er ook geen voorstelling van maken.

Dit bericht werd geplaatst in van medeverzamelaar. Bookmark de permalink .

Een reactie op Bord onder soepbord

  1. Hofmans zegt:

    Ja dat werd vroeger altijd gedaan.Soms werd er nog een schaaltje opgezet om een voorafje
    in te serveren.
    Bij lange lijs nog nooit gezien.

Geef een reactie

