Dezelfde vraag maar nog steeds geen duidelijkheid (NASM)

Ik werd gemaild met deze vraag:
*De scheepvaart maatschappij werd in de beginjaren 1870 opgericht onder de naam Nederlandsche Amerikaansche Stoomvaart Maatschappij (NASM) maar in het spraakgebruik werd het al snel Holland Amerika Lijn (HAL). Volgens Wikipedia werd de statutaire naam van de onderneming in 1896 gewijzigd in Holland Amerika Lijn.
Het is dus merkwaardig dat het stempel op het hoekige LL voorkomt, dat naar onze schatting pas ruim 20 jaar later dan het ronde LL tot stand kwam. Als dit waar is dan zou het logischer geweest zijn dat op het hoekige LL niet NASM maar HAL gestaan zou hebben. Zou het hoekige LL dan toch van voor 1896 stammen?*

De vraag kwam me bekend voor en ik heb het hier even nagezocht: Ik kwam via de zoekfunctie met NASM diverse inzendingen tegen en ja ik had het me dus ook al eerder afgevraagd. Heeft iemand ondertussen een nieuw inzicht of meer info gehoord ?

Dit bericht werd geplaatst in (decor 726) kantig / Nanking LL servies, research. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

