‘Noodkreet’

Vanmorgen zat ik nog met nog wat kleine oogjes te kijken naar deze foto die ik per mail uit het Centre Ceramique kreeg met de vraag: hoort dit deksel wel op deze pot ?
Ik kwam er niet zo snel uit maar gezien de diameter kwam ik (gezien de gearceerde rand) toch tot het deksel van de Marmeladepot. Na wat uitproberen van diverse deksels op mijn eigen koffiekan 19 cm blijkt dit idee inderdaad te kloppen.
Wel vreemd die lichte bolling op deze koffiekan te zien.
Het deed me ook aan dit deksel denken: https://langelijs.wordpress.com/2008/07/26/theepot-met-nieuw-deksel/
IMG_3734

Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, diverse onderwerpen, research, tentoonstelling/museum/veiling. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

