Opnieuw een taxatie

Het was al een paar weken geleden aangekondigd: in de regio zou weer eens een taxatie worden gehouden van antiek. Iedereen was welkom. En daar zat ik me ook even lang weer weken lang op te verheugen want als ik dat hoor dan treedt mijn ‘vaste hobby’ in werking: het steeds laten taxeren van dezelfde serviesdelen om te horen wat men er nu weer van zou vinden.
Ik koos vandaag voor 2 grote 27 cm schalen: links chinees en rechts Mosa. Ik had gepland om niet meteen om 13.30 uur te komen en dat was maar goed. Ik kwam nu binnen in een vrijwel lege zaal en ik was meteen aan de beurt.
In eerste instantie werd mij gemeld dat het 2 geschilderde borden waren, wat hij in 2e instantie veranderde in: 1x geschilderd en 1x transfertechniek. Het waren kopieën van 18e eeuws chinees servies. So far so good.
‘Sinds de 30er jaren kwam transfertechniek ook veel voor in China’
Hij wees me bij de schaal met de transfertechniek op de niet rechte lijnen in het decor en bij de beschilderde schaal op de penseel aanzet van de lijnen. Wel weer wat geleerd.
De waarde van het bord met transfer techniek was 0 (nul) en het beschilderde bord was E 30-40 waard.
Bij het weer inpakken vroeg ik nog even extra voor de zekerheid: het zijn dus 2 chinese borden ? En ja dat werd bevestigd.
lijs-taxatie

Dit bericht werd geplaatst in (decor 720) derde LL servies, chinees LL servies, tentoonstelling/museum/veiling. Bookmark de permalink .

3 reacties op Opnieuw een taxatie

  1. Anja de Reus zegt:

    interessant Irene! Zo zie je maar dat Mosa blijkbaar ook in China een fabriek heeft gehad 😉

  2. lange lijs zegt:

    Gebruik de zoekfunctie met het woord TAXATIE maar eens….

Geef een reactie

