Ontzamelen…

Ik kreeg vorige week een berichtje of ik eens contact op wilde nemen met een 80+ man in het Westland, hij zou zijn Lange Lijs servies op willen ruimen in het kader van ‘ontzamelen’.
Ja dat wilde ik wel dus ik belde hem een paar dagen geleden op. Het klopte: hij wilde zijn Lange Lijs wel kwijt maar zijn blauwe Teadrinker servies nog niet.
Hij vertelde dat hij 40 LL serviesstukken had en gaf mij de prijs waarover hij dacht. Omdat ik snel een visioen van 40 kop en schotels en borden kreeg, vroeg ik hem of hij mij een overzichtsfoto kon mailen. Neen dat kon niet want hij was niet digitaal en een aardige buurman had hij voor dit doel ook niet. Dan wordt het wat moeilijk om in te schatten. Maar…zei hij: ik heb wel een lijstje met alle 40 serviesdelen, dus ik zette me schrap met pen en papier.
Wat hij opnoemde viel niet tegen en was, zo uit mijn hoofd wel het genoemde bedrag waard. We maakten een afspraak voor deze middag.
Ik kwam aan in een arbeidershuisje in het centrum van een stad en hij had niet te veel verteld: hij had afgezien van de 2 serviezen een blauwe ‘tic’. Het huisje was smaakvol in die kleur ingericht en voordat we bij de antieke kast met de serviezen aankwamen, had ik het halve huis al gezien inclusief vele merklappen bewonderd.
Er was mij van te voren gemeld dat er een LL koekdoos bij zou zijn maar ik had nog niet durven vragen naar de maat. Wat de maat ook zou zijn, het aankoopbedrag zou het zeker waard zijn: het bleek oa (helaas) een kleine koekdoos te zijn, maar een mooie !
Alles werd samen ingepakt en ik kreeg er nog van alles bij, 2 borduurstroken en een Richelieu kleedje want ‘dat stond zo mooi bij het blauw witte servies’, zie foto.

img_5037

Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, diverse onderwerpen, nieuwe aankoop. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

