Kintsugi

Kintsugi ? Ja Kintsugi….
Ik had er nog nooit van gehoord totdat ik er toevallig iets over las.
Toen ik vorige week mijn spullen voor de LL kerstkaart aan het opbergen was, brak mijn chinese kom toen ik hem neerzette, dus baaalen. Kapot is kapot maar weggooien kan ik  soms niet goed dus ik zette hem (wat nijdig) met scherven en al weer in de kast. Weggooien kan ik natuurlijk altijd nog wel.
Of toeval wel of niet bestaat, in ieder geval las ik gisteren in het Volkskrant katern van afgelopen zaterdag iets over Kintsugi (het herstellen van serviezen met een gouden ‘lijm’). Ha…eureka ! Echt mooi kon ik het nou niet bepaald vinden maar een kapotte schaal is ook niks en over ‘mooi’ valt nu eenmaal te twisten. In ieder geval bestelde ik gisteren een setje en met de online aankopen heb je het ook gelijk binnen 24 uur in huis.
Dit is het resultaat: humm tja….(een volgende keer moet ik het toch net iets anders aanpakken, ben ik wel achter gekomen)
dsc07159

Dit bericht werd geplaatst in chinees LL servies, diverse onderwerpen, restauratie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

