‘Mooi’ karweitje voor Kerstmis

Het moest er maar eens van komen en ik had het voor deze Kerst gepland want dan zou ik mooi ongestoord eens door kunnen werken:
Mijn Lange Lijs catalogus liet ik al sinds 2008 bij de Hema drukken en op zich was dat best plezierig: zodra ik er weer een aantal nodig had, liet ik ze bijdrukken en ondertussen waren dat er een stuk of 70. Vorig jaar gaf Hema aan dat de software zou gaan wijzigen na een bepaalde datum dus ik liet nog 4 boekjes drukken en wachtte op de dingen die gingen komen. Wel had al mijn teksten opgeslagen want het zag ernaar uit dat ik de gehele catalogus opnieuw zou moeten gaan opzetten en daar was ik niet zo blij mee.
(Blijkbaar was de Hema toch niet erg duidelijk geweest, want half Nederland is vorig jaar over hun heen gerold wegens niet af gemaakte fotoboeken en info en foto’s die verloren waren gegaan. Gelukkig kon dit achteraf toch worden goed gemaakt)
Omdat het ‘herschrijven’ van de catalogus een mooi winterkarweitje zou zijn en ook omdat mijn laatste catalogus vorige week werd verkocht, moest ik maar eens een begin gaan maken.
Deze morgen installeerde ik me met chocolademelk, kerstbrood en een kaarsje plus daarbij een eigen LL catalogus voor mijn PC. Ik moest eerst weer goed de draad ergens oppikken dus ik ging er een paar uur voor zitten. En eigenlijk liep het wel en ik had zeker voordeel van de opgeslagen tekst. Ik liep wel tegen het probleen aan dat de tekstvlakken kleiner waren, met als gevolg dat de blz indeling anders moest gaan lopen maar dat loste ik op door de inleiding in te korten.
Ik had redelijk snel ongeveer 1/3 klaar en sloeg alles op.
Althans dat dacht ik toen ik vanavond verder wilde gaan……maar ik kon NIETS terugvinden van wat ik vanmorgen had gedaan. Ik heb me het heen en weer gezocht…weg ! Het was goed dat niemand me kon horen want het klonk niet echt vredig en er zat niets anders op dan maar met frisse tegenzin opnieuw te gaan beginnen.
Ik had al weer een aantal blz klaar en wat ik deed kan ik me niet meer herinneren….maar opeens was daar het eerdere boek ook weer en had ik dus 2 boeken. Je houdt het niet voor mogelijk !

Ja dank u en het gaat nu weer goed met me.
Daarnet heb ik alles 3 dubbel opgeslagen en ben ik heel benieuwd wat ik morgen zal gaan terugvinden….

Dit bericht werd geplaatst in (decor 720) derde LL servies, (decor 726) kantig / Nanking LL servies, foto albums, ll boekjes. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

