Het moest zo zijn

Het moest zo zijn vandaag:
Ik kwam in een Kringloopwinkel in de buurt en ik was daar al 3x rond geweest toen ik iets blauws zag in een hoekje verstopt: een kantig theepotje en gaaf !
Ik was al sowieso ‘van de leg’ dat ik wat Lijs zag want daar zoek ik hier in de regio al lang niet meer specfiek naar…maar hij was ook nog gaaf. Van verbazing kocht ik haar zonder op te meten en toen ik thuis kwam, bleek het een 9 cm potje zijn.
Ik zocht mijn eigen 9 cm potje in mijn kast en dat bleek de beschadigde te zijn die daar nog, afwachtend op betere tijden cq vervanging, stond.
Ik blij en ik kon haar dus ‘rucksichtlos’ omruilen.
En daarna kon ik ook een medeverzamelaar blij maken en het eerste potje aan hem meegeven.

Dit bericht werd geplaatst in (decor 726) kantig / Nanking LL servies, nieuwe aankoop. Bookmark de permalink .

Een reactie op Het moest zo zijn

  1. Hoi,

    Bij een oud tante stond een blauw chinees serviesje, wat waarschijnlijk zeer oud is.
    Het was van haar moeder. Ik kan er op internet niet veel over vinden maar het lijkt op uw servies uit uw blog. Onderop staan tekens waar ik ook niet veel mee kan. Ik hoop dat u mij wil mailen zodat ik wat fotos kan sturen. En u mij misschien meer kan vertellen en helpen in mijn zoektocht naar gegevens over het serviesje.

Geef een reactie

