Grote dorst of soep ?

Ik kreeg gisteren een mail met foto’s van enkele andere Mosa decors. Bij die foto was een schotel en onderop stond het blindstempel 219. Ik keek in de Mosa Moulenlijst en zag bij dat nummer staan: schotels van soeptas 2 (CONIEK ?). Ik vroeg even na naar de maten en het volume van het bijpassende kopje en die bleken ca 8,5×8,5 cm en 220 ml te zijn.
Ik pakte daarna mijn LL ‘grote dorst kop’ en…die bleek ook 220 ml te zijn.
Ik denk nu dus: dat de ‘grote dorst kop’ gewoon een ‘soeptas’ zal zijn.
Dus dan is die snorplaat toch (ook ?) bestemd voor het tegenhouden van de vermicelli en soepballetjes ?
https://langelijs.wordpress.com/2013/11/05/het-kan-natuurlijk-ook-nog-vermicelli-zijn/

Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

