Het juiste Mosa mosterdlepeltje ?

Er werden mij vorige week foto’s gemaild met oa een Mosa Zwiebel peper/zout/mosterd stel, weliswaar zonder deksel maar wel met een lepeltje. Navraag leverde op dat dit lepeltje ca 7,5 cm lang was in tegenstelling met het andere lepeltje van 9 cm wat ik eerder kon kopen. Ik dacht: als dit nieuwe lepeltje in een Mosa stel staat dat moet dat zeker het juiste Mosa lepeltje zijn. Maar dat is bij nader inzien natuurlijk niet altijd zo want het kan net zo goed een ‘marriage’ zijn als dat oudere lepeltje.
Kortom…ik heb nu 2 mosterdlepeltjes…maar van beide is dus niet met 100 % zekerheid te zeggen dat ze bij het Mosa p/z/m stel horen.
Het wachten is nu op nog meer lepeltjes…
Edit 9 maart: men schrijft mij:’Misschien is er nooit een LL lepeltje gemaakt. Of zijn er wel 3 verschillende lepeltjes: 1x voor de mosterd; 1x voor het zout en 1x voor de peper’
Tja alles kan, en ik zal het dan maar eens in de Moulenlijst moeten nazoeken..
DSC07562

Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, nieuwe aankoop, research. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

