Nooit nagemeten

Vanuit mijn luie stoel heb ik een mooi zicht op mijn vitrinekast…met restant Lijzen. En ik dacht gisteren: het verschil in hoogte tussen de kleine en grote Regout Lange Lijs beker lijkt van veraf toch wel groter dan de bekende 1 cm van de Mosa bekers. Nu kan ik niet zoveel meer controleren met een lege kast, maar….ik heb nu 8 Regout aardewerk bekers: 3 grote en 5 kleine bekers.
En dus werd de centimeter werd erbij gepakt: zouden de kleine bekers te kort zijn of de grote bekers te hoog ? Nooit nagemeten, en er steeds maar als vanzelfsprekend van uitgegaan dat ze dezelfde hoogte zouden hebben als de Mosa bekers

De 5 kleine bekers bleken gewoon 9 cm te zijn, doch de 3 grote bekers waren consequent 10,5 cm, dus mijn ‘timmermans oog’ klopte. Een halve cm verschil is natuurlijk geen groot wereldnieuws, maar het is wel toevallig dat ze wel alle drie 10,5 cm zijn.
Waarschijnlijk zal de Regout beker moule toch hoger qua ontwerp zijn geweest dan de Mosa moule.

Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, regout aardewerk beker, research. Bookmark de permalink .

2 reacties op Nooit nagemeten

  1. Lilian zegt:

    Je blogs worden altijd met interesse gelezen. Ik heb al veel opgezocht en opgestoken van je verhalen. Ooit als ik later groot en nog grijzer ben wens ik me jouw kennis nivo toe xxx groetjes Lilian.

    Ps via Instagram post ik heel soms een nieuw LL juweeltje.

    • lange lijs zegt:

      Dank je wel voor je berichtje met complimentenLilian, ik vermoed dat we elkaar niet kennen. Ik begrijp dat je ook LL servies verzamelt ? Ik ben benieuwd naar je juweeltjes, (ik kom nooit op Instagram) en zie altijd graag foto’s van onbekende LL serviesdelen. Gr irene

Plaats een reactie