Bloem met verlengd takje

 

Ik zag net op MP de advertentie met bijgevoegde foto’s voorbij komen, en meestal schenk ik er niet veel tijd aan, want ik denk dan: weer iemand die denkt dat het chinees is. Maar… nu keek ik er toch wat anders naar.
Gisteren bij het verhuizen van mijn chinezen, had ik 1 mokje en schotel niet terug geplaatst, omdat ik twijfelde aan de herkomst. Dit gezien de handmatig ingevulde zigzagranden en dus met een iets meer chinees uiterlijk. Ik draaide daarnet die schotels nog eens om en jawel: ook van die lange bloem takjes. In het LL boekje op blz 13 bij O-5 had ik ook al eerder eens een opmerking geplaatst met ‘chinees ?’ Kortom: ik weet het dus gewoonweg niet. Structuur van dit bloemtakje is ook veel verfijnder dan de Mosa onderdecors. Foto 2 hieronder L= Mosa en R= andere herkomst ? Foto 1:onderkanten van die R schotel
  
Dit model onderdecor kom ik op vrijwel al mijn chinese borden en schotels tegen:

Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, research. Bookmark de permalink .